Människoätande kylskåp & Nu ska vi gå ut på tigerjakt...

...vi kan inte gå runt det, vi kan inte gå under det, vi måste gå igenom det.. Med mera nämns i de barnsånger som min 15åriga bror just nu sitter och sjunger med till! Alltså, låtar som min mamma ska fixa till sin avdelning med barn under tre år, mycket vettig text, just denna heter tigerjakten! Ofta säger jag bara, till att broren kan all text..!

För övrigt, så är jag helt uppstressad just nu och på grund av vad? Ja, det som man minst anar, en övning vi fått från ACT-kursen, dvs stresshantering. Ja, ni läste rätt:
s t r e s s h a n t e r i n g! Nu är jag helt speedad och vågar knappt försöka sova för att jag inte vill få samma resultat som under övningen - kunde inte ligga still, kändes som om hela kroppen domnade och värkte, mysko.

Kan ju kanske bero på mitt första försök att genomföra övningen:
Runt 15min har gått efter att jag startat övningen, och jag tänker att det här går ju bra. Detta känns ju till och med avslappnande.

- Men vad har jag sagt till dig innan?! Du måste gå och lägga dig! Mamma hörs från nedanvåningen när hon skäller på Martin att han måste sova.
Men visst okej, det kan jag ta, "stäng ute det Linda, lyssna på cd:n"
- Dunk, dunk, dunk! En trött och arg lillebror kommer dunsande uppför trappan och klampar runt på ovanvåningen.
Hrrrm, koncentrationen försvinner mer och mer...
DAMMSUGAREN startas där nere, men för fan, ni har en i familjen här som försöker bli av med stress, inte få mer!
Jag stänger skiten, går sur ut från rummet, beklagar mig för pappa som bara skrattar åt mig och ger mig en kram.

När dammsugandet var klart försökte jag igen och ja, resultatet vet ni redan... Det är bara att hoppas att det går bättre nästa gång. Jippie...

"Håll för din högra näsborre och andas genom din vänstra"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0