Information Overload

Lite sista-minuten-pluggning som misslyckats. Jag skyller det på mitt tidssyndrom, att det nu är efter 20.00 och min hjärna har stängt ner. Den förbereder sig nu på sömn, vilket jag nog ska ge den snart! Vilket liv en nv-elev har nu innan lovet i tvåan: skola, plugga sova - that's it. Alla har vi väl olika rutiner, mina är att gå och lägga mig vid nio och gå upp tidigt, planerar att gå upp senast fem imorgon för att se om jag kan processera lite välbehövd spanska! Jag kanske ska ta och prova att sova med hörlurar fyllda med spansk grammatik, en idé mån tro?

Under kvällens gång har jag hunnit med lite saker som att återuppta kontakten med en gamla buddy, haft lite kvalitétstid med brorsorna (i ett försök att få den minsta att äta ketchup bland annat, vilket bara ledde till att jag hade ketchup på hela handen...!) och nu ska jag avsluta innan jag somnar framför datorn.

Ett visdomsord kanske som står i min kemibok:
"Kära Etta! Du kommer ångra att du valde nv, du kommer vilja byta till sp. Stanna, få vg i kemiA, men framförallt, välj inte språk i 2an!"
Så vad säger ni alla nv2:or med språk, ångrar ni er?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0