Fortunate

Jag insåg idag att jag (och många andra) ska vara så himla tacksamma för att jag haft/har en bra uppväxt, med snälla föräldrar. Att jag ska vara glad för att jag gått på bra skolor, inte haft problem med skolan och skolorna förstört valet av nästa utbildning. Att jag har huvudet någorlunda på skaft, att jag har en ganska bra möjlighet att få göra vad jag vill med livet, medan andras mål nu är orimliga på grund av de förutsättningar deras bakgrund skapat. 

Borde jag vara tacksam; ja
Är jag det; väldigt sällan

Det är svårt när man hör andras mål och tänker att det inte kommer hända, det är omöjligt. För deras skull hoppas jag att de kommer få det liv de vill, att allt är möjligt bara man vill det.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0