Snö

Är det inte i Skåne just nu, det kom däremot slask från himlen hela tiden då jag var i lund, riktigt äckel-väder! Jag besökte Lunds Konsthall, med ett par tjejkompisar, som just nu har en fotoutställning av tio fotografer. Det var roligt och intressant, men på ett antal bilder kunde vi inte låta bli att fråga oss vad det var som gjorde att just den bilden var värd att ställas ut. Vi tittade även på Lottas basketmatch i Lundaspelen som pågår nu. Hon är väldigt duktig, den tjejen!

På tal om snö, så är det även titeln på en av Lalehs låtar, som är med i sluttexterna av Arn. Det är en fruktansvärt (nytt favorit-ord btw ^^) bra låt, lyssna gärna!



Här kan jag ju passa på att varna för att inlägget blir långt, det är ett tag sen jag uppdaterade med info om dagarna, är det förresten intressant att läsa om?

Gothia i innebandy pågår just nu i Gbg, resten av familjen befinner sig där. Det brukar alltid bli så när jag är ensam hemma, speciellt nu på kvällen och om jag har högt ljud på någonstans. Jag blir paranoid och tror att jag hör en massa annat, som att någon annan är i huset, eller att något ramlar ner. Så bli inte förvånad om jag ringer dig nån gång och är panikslagen. Det har hänt förr att jag och en kompis stått i ett hörn i huset med vars en stekpanna på grund av vår fantasi!



Jag har varit så extremt uttråkad de senaste dagarna, på kvällarna lever jag livet! Dagarna däremot, fy vad tråkigt! Därav att jag fixade med grönsaker i närmre en timme när det kunde tagit en kvart. Också därför gjorde jag en rosa mobilstrumpa med fodring :P Jag vill verkligen INTE plugga, äckliga, äckliga kemin vill jag bara inte ta tag i och svenskan kan jag inte ta tag i.

På ett sätt längtar jag till skolan, strukturen och rutinerna, vännerna såklart. Ibland är det dock tveksamt om det positiva överväger det negativa...

Josefin och Diane kommer och en stund så då blir det en massa mys. Tills dess ska jag diska, efter att jag sett klart på "roxanne"-sången i Moulin Rouge, den är så häftigt pampig, kraftfull! Och Ewan McGregors röst är ju bara för härlig, soundtracket till den filmen är fantasticum!


Min by, halv nio en lördagsmorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0