tvåtusentio (3)

September

Efter ett långt sommarlov började pengarna sina och uttråkningen öka. Som tur var behövde pappa lite hjälp på sitt jobb så medan jag letade nåt stadigare fick jag än en gång hacka ogräs. Äldreboendet kom och gick inom loppet av en vecka. Är ärligt talat förjävligt att söka jobb ibland.



Pappa och jag drog till stugan en helg. Han byggde carport medan jag målade om mitt rum. Finfint. Högskoleprovet närmade sig så mina plugg-försök började igen. Har aldrig varit bra på att fokusera längre stunder så särskilt effektivt var det inte!

Oktober

Eftersom att äldrevården inte blev av så fick jag börja leta jobb igen och medan jag gjorde det så vikarierade jag lite på dagis och skola. Sen visade det ju sig att jag skulle fastna där, har nu fast jobb hela våren!



Det blev bil-karavan till Svinaberga för att ha en försenad kräftskiva. Precis som en kräftskiva ska va sjöng vi snapsvisor och åt en himla massa, bra vänner har jag. Sista veckan i oktober hann jag med att skriva 1.7 på högskoleprovet, börja passa 4 små kidz och slutligen fly en vecka till Egypten.

November



Resan var full av mat, sol och snorkling. Förutom all skit för att jag var tjej så var det en väldigt bra familjeresa.

Jag träffade Therese och Christina mer än ofta och vi gjorde för det mesta inget särskilt, men inget man ville missa. November var cokså månaden då flera stycken av tjejerna skulle åka iväg så det blev adjö-middagar och hejdå-fikor varvat med jobb.

Patricia vågade sig på att ha fest hemma hos sig, ett väldigt smart drag. En alldeles splendido hemmafest blev det!

December



Snökaos, jobb, massor av ta-det-lugnt-träffar och julfixande. December blev en lugn månad och det var nog precis det som passade mig bäst för tillfället. Ännu en tjej drog sin kos till utomlandet och det blir en sista vecka av året då många av mina vänner inte är här för att fira in det nya året med mig. Nyår ska nog bli en bra sista kväll på det här året ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0