de sista januaridagarna

Snön återvände, kan ju inte nån ha missat. Jag gjorde min systerliga plikt och lekte med broren, vi besteg snötoppar och åt lite snö. 

Igår kände jag mig snäll och skjutsade familjen 20 mil fram och tillbaka till stugan. Körde automatare för första gången, fatta vad chill. Vi stod på isen där vi brukar bada och tittade på slask och isberg som rullade runt.

Syskonkärlek!

På kvällen skulle Josse ha en av sina beryktade bjärehovsfester. Väldigt konstig blandning av folk, biffiga kävlingebor, snygga lommabor och fjortisar. Precis som de ska vara på de festerna var det hot om att kastas ut, skrik om att vi skulle vara tysta och hattarna åkte fram - allt eller inget.

Nu sitter jag här. Söndag, sista januari. Insåg att jag har lite mer att göra än vad jag trott, det snöar stora stjärnor och jag befinner mig numera i touch-screenens förvirrande värld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0