partaj i Harlösa

Bland syskon, syskonbarn och vänner firade min farbror och faster sina födelsedagar igår. Det bjöds på förrätt (nån räk/potatis röra), huvudrätt (kött, klyftpotatis och kantarellsås), efterrätt (tårta med massa frukt på), dricka (öl, vin, cider, kaffe och baileys för min del) och livemusik. Efter att jag och Andreas överlevt den läskiga och pinsamma rundturen av hälsande och skaka hand eller kramas eller inget djungeln så var det en bra kväll.

Mitt emot mig och Andreas satt Jonny och Hannah - kusin med sambo (otroligt bra bild på kusinen, i knows). De har sötaste sönerna och den minsta var med igår och jag dog litegrann och funderade på att kidnappa hem honom. Jonny lyckades spilla ut nåt av allt han drack vilken resulterade i att vårt bord (och senare det andra bordet vi satt vid) såg ut som ett slagfält. Även om det var ett "vuxen-kalas" igår så var det ändå fest, så alla som kunde drack och det var underhållande inte minst sagt.

Pardans, eller vad man ska säga, blandades med mer modern (hrm) dans när paren inte höll om varandra. Vi fick också se födelsedagsbarnen dansa gräsklipparen och blanda i grytan om ni kan tänka er hur det såg ut. Jag var uppe och dansade modern dans med både mamma och pappa, vilket var hälften roligt, hälften vilja-sjunka-genom-jorden-känsla. Fick pratat med en del kusiner vilket var himla roligt, den gemensamma nämnaren var kommentaren "vad vuxen du har blivit". Kul ändå att jag börjar komma ifatt alla andra (har två yngre kusiner, 12 äldre där den yngsta är 26).

Min kväll var himla bra ändå, men fanfanfan alltså vad jävla ball Avicii verkar ha varit.. Det blir i alla fall Axwell om mindre än 3 veckor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0