solig helg, blåsig vecka

I lördags var det klarblå himmel och solsken när jag vaknade. Patricia och folkmassorna ville inte träffa mig efter min ensamma kräkning under natten (nackdelen med att jobba på dagis javisst), men Lotta och Saga ställde upp. Vi tog bilen till Rövarkulan och där var det bra och bättre.

Efter Remember Me, hemmagjord pizza och lite tillpiffning tog vi oss kollektivt till Lund. För att fördriva den 40 minuter långa väntan innan nästa buss gick vi in på malmborgs och pekade ut allt gott. Det hela slutade lagom oväntat med att ett gäng killar kastade kakor på oss när vi var utanför affären, på väg till bussen. Så kan man ju också tillbringa sin lördag.

Efter förfesten i Staffanstorp tog vi taxi till Malmö. På motorvägen var det nån schmuck som började blinka med helljusen bakom vår taxi. Vår taxichaufför utropar plötsligt att det är hans pappa. När hans farsa sen kör om oss får vi till vår förvåning se våra andra kompisar från en annan förfesta sitta i den taxin. Oväntat!

Efter lite shottande, dansande och pajjade väskor inne på slagt blev vi körda hemåt. Och inte gick det långsamt. Så medan jag satt i mitten och stirrade på hastighetsmätaren satt chaufförens kompis till höger om mig och kved om att han skulle köra långsammare och Lotta var glad att hon var tillräckligt full för att inte vara rädd. "Polisen är ändå inte ute nu" - nänä, det var ju d e t vi oroade oss för, inte hastigheten som låg på över 200 km/h. Hem kom vi som tur var och nu är det måndag igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0