en tisdag, onsdag och torsdag

I tisdags var jag i Malmö och såg denna kvinna (Melissa Laveaux) spela på Pildammsteatern. Alldeles precis lagom, hon och bandet var duktiga, barnen var söta, umgänget splendido och solen sken.

Dagis (eller förskolan för att vara politisk korrekt) var stängt i onsdags och vi hade fortbildningsdag. Under förmiddagen hade vi samarbetsövningar, roliga sådana. Och hela eftermiddagen sprang jag, Jenny och Monica runt som aktörer i ett sagoäventyr. Så grymtande och spottande klampade vi fram i våra häxhattar.

Idag var sista torsdagen då vi var alla tre på jobbet tillsammans. Snacka om att min nedräkning känns vemodig. Efter jobbet var det arbetsplatsträff och chefens sista ord var riktade mot mig och jag fick en blomma av henne. Helt oväntat och väldigt roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0