mini-resa

I måndags morse hoppade jag på ett tåg i Lund som några timmar senare släppte av mig i Smålands metropol Kalmar! I 1 ½ dygn skulle jag hänga med min äldsta vän i hennes nya hem. Eftersom att Christina är en riktig kulturare så blev det mycket kringvandrande i stan. Kalmar är som ett mini-Lund fast med en massa vatten, mysigt. Vi hann med lite shopping, bland annat raidade vi apoteket. Jag hade lyxen att bli skjutsad runt på Christina lyx-åk mest hela tiden, men eftersom att jag börjar närma mig medelåldern och en pakethållare inte är det mjukaste att sitta på får jag lida nu i efterhand. Eller vad sägs om lår som gör ont där pakethållarens kanter var, ömmande knäveck och värkande höfter. Patetiskt. Trots en extremt mycket längre hemresa på grund av SJs finfina kompetens (som gjorde att jag höll på att börja gråta på en buss mitt i Smålands djupa skogar nånstans mellan Emmaboda och Växjö) så var det en himla bra visit. Det var det första avskedet och nu är det bara 4 dagar kvar..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0