en dag med pulsen i full galopp

Fick tillslut fixat detdär nervösa samtalet. Innebar också att jag tackade ja till en plats på läkarprogrammet i Umeå. Hjärtat slog som bara den efter det. Träffade Lotta i Lund som grät en skvätt. Vi firade att jag tillslut kommit in, sörjde att jag skulle behöva lämna allt och alla och flytta långt, långt bort. Träffade på Therese och Alex. Kändes lika jobbigt med dem. Planerade in en avskedsmiddag för imorgon. Skrev en lista på allt jag behövde fixa. Uppdaterade min facebook-status.

Sen kom samtal nummer två. Från Lunds Universitet. De likaså hade en plats till mig. Fick knappt fram orden på grund av gråten i halsen. Hoppade som en galning i vardagsrummet medan jag ropade till bröderna att jag kommit in i Lund också. Ringde bland annat Lotta som grät igen, den bra sorten denna gången. Ringde Umeå och tackade nej till deras plats. Uppdaterade min status igen.

Nu sitter jag här och är nervös. Imorgon 8.15 påbörjar jag mina 11 terminer på Lunds Universitet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0