Nördighet i sin allra renaste form

Jag lånade som sagt ett par böcker på biblioteket i torsdags och jag tänkte nu tipsa lite, dissa lite..

Jag började först med "Hey Dolly" av Amanda Svensson. Det kan bero på att jag var extremt trött i torsdags, eller så är boken bara så. Jag gillar i alla fall inte den. Den är jobbigt skriven, svårt att skilja drömmar från verklighet ibland, vilket kanske ska vara en del av charmen, fast det funkar inte på mig. Efter halva boken hade jag fortfarande inte hittat någon mening med den, så jag dumpade den. Jag skyller på tröttheten, men det är inte ofta jag lägger ifrån mig en bok utan att ha läst ut den.


Nummer två på listan kom "Vi som aldrig sa hora" av Ronnie Sandahl. Tyck vad ni vill, men jag är inget större fan av svenska författare. Jag fick tipset av Johan, det är möjligtvis så att det är en bok som riktar sig som killar. Den är lite smått underhållande ibland, ganska verklighetstrogen, men ofta maler den bara på i all oändlighet om dessa stackars killar.


Jag satte mitt hopp till den tredje boken, "Babbeldrottningen" av Meg Cabot, hon som skrev "En prinsessas dagbok". Boken är äkta amerikansk, skönlitterär, lättsam och skvallrig. En bok enligt min stil alltså. Lättläst och rolig, dessutom, vem vill inte drömma om att träffa en son till en slotts-ägare i Frankrike som är snygg, trevlig och uppmärksam.


Detta kan ju sammanfattas att jag inte är särskilt djup i min läsning och att jag denna gång bara läste för avkopplings skull, hähä!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0