*blink blink*

Sitter här och blinkar som ett fån och försöker få mina trötta ögon att fokusera, trycker play på en viss alexanders vinnar-låt för fjärde gången. Lång dag, men bra dag!

1. När jag på min 3-timmars håla gick till banken (imperfekt) kom en väldigt solbränd, dock fejkat, tant fram till mig (preteritum):
- Vet du vad "sol" heter på finska? säger hon, med finlandsvensk brytning
- Ehm, nä, säger jag och ler lite så som man gör åt gamla tanter
Så börjar hon bokstavera ordet samtidigt som hon tecknar det med händerna. Jahapp?! Jag börjar gå därifrån.
- Ja, svenskar är så dåliga på att (... ngt med språk som jag inte kommer ihåg). Jag lärde mig svenska när jag var 3 år!
Okeej, log ett mer ansträngt leende, tog sats och rörde mig därifrån.

2. Brandlarmet går igång på kemilektionen. Yes! Vem njuter inte när man får slippa batman tidigare! Efter en tio minuter på skolgården kör en brandbil förbi skolan och strax efteråt kommer 5 brandmän halvrusandes över skolgården och in i nv-byggnaden. Efter att ha sprungit mellan ingångar ett tag går de tillbaka och åker där ifrån. Det var ingen övning. Brandmännen hittade inte branden. Vet ni varför? Det var damm på vinden som satt igång larmet..

3. Jag och Lotta sitter och väntar på bussen efter ännu ett fail-besök på tingsrätten (imperfekt) och efter en megagod middag. En indisk kille kommer fram:
- Hi, what's your name? Sträcker sig fram och skakar hand med oss medan vi svarar, något förvånade.
- And yours? frågar Lotta och han svarade nåt.
- Where are you from, lund, malmö?
- No, from a small town outside Lund.
- What's it called?
- hehe, ehm, bjärred..
- Bjärred, aha. You could have friendship with me?
- Eh, what.. sure...
- How old are you?
- 17 & 18
- Ok, nice. You live with your mother & father, parents?
- Yeah...
- You have brothers and sisters?
- We both have brothers.
(förhör, förhör)
- No sisters?
- No...
- You want friendship right? You have boyfriends?
- Uhm, yes.
(hjelp!)
- Oh, I don't have girlfriend, I'm all alone. Can I have your numbers?
jag dog. vad fan gör man..
- Well, I don't think so, you shouldn't give your number to strangers.
Han såg lite besviken ut, skakade hand med Lotta och sa hejdå till oss båda.

OFTA?!

Långt inlägg (ungefär 5 ggr fairytale i skrivtid, haha). Wellwell, spännande dag! Bra ändå, mycket pågång hela tiden.


pussis


 


Kommentarer
Postat av: patricia :)

Haha najs:D



(oj hehe tack va kul, tycker det e lite synd att inte du va med alls.. :) ser du den även i explorer?:D)

2009-05-18 @ 19:35:17
Postat av: Anonym

AHAHAH tack länken funka ;D:*

2009-05-18 @ 20:32:46
URL: http://pattepotatismos.blogg.se/
Postat av: Isabell

Hahaha knäpp dag eller vad! Kul att läsa hehe.

2009-05-18 @ 21:22:54
Postat av: Jessica

hahah!

2009-05-19 @ 15:36:18
URL: http://msjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0