hospital

bortsett från korvfingrarna, ser jag ut som en professionell sjukhusmänniska?

 

Så har nu varit två pass på avdelning 44. Hälften av platserna var med gravida kvinnor som skulle genomgå kejsarsnitt eller som hade någon sorts sjukdom. Andra hälften, där jag var, hade redan blivit förlösta. Alltså har det varit en praktik full av amning, skrikande bebisar och smärtlindring till mammorna. Jag har träffat föräldrar som förlorat sitt barn, föräldrar som var tvungna att besöka sitt barn på en annan avdelning för att det var sjukt och föräldrar med de sötaste små barn. Det var inte riktigt som jag trodde, det var för mycket likt den ögonavdelning jag varit på innan vilket sänkte betyget. Aldrig undersköterska. Inte barnmorska heller, inte på en avdelning där ens huvudsakliga uppgift är att ge smärtlindring och där man sällan är med på själva förlossningen. Nu blev det väldigt mycket dåligt, jag fick vara med om bra saker också! Jag fick höra en bebis hjärtslag när den fortfarande låg i magen, jag fick träffa två timmar gamla bebisar och jag fick miljontals amningstips (haha, inte det roligaste kanske & förhoppningsvis inte nåt jag har användning av snart).

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0