dopparedan

Martin frågade mig innan ikväll om det var julafton imorgon. När jag varken svarade jag eller nej och han insåg att det faktiskt kanske var julafton imorgon redan så tändes det där ljuset. Ni vet barn som blir helt uppspelta över nåt spännande. Lagom glad var han när han kom tillbaka efter att frågat mamma och pappa, för det var ju verkligen julafton imorgon!

Det är tråkigt att inte känna den längtan längre. Jag har gjort allt rätt. Pyntat granen, bakat lussekatterna, slagit in julklapparna och lyssnat på jullåtarna. Men ändå känns det precis som en vanlig kväll och jag kommer inte ha några problem med att somna ikväll. Men okej, vi gör såhär. Vi skyller på att jag känner såhär för att jag jobbat idag och är trött. Imorgon kommer bli en bra dag, med god mat, trevlig släkt och nån fin julklapp. Då säger vi det, godnatt alla julnervösa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0