så var det söndag ännu en gång

Så fredagen var alldeles perfekt. Jag skrattade så jag fick ont i huvudet, vi hånade varandra hit och dit. Har man känt varandra i 10 år så vet man preciis vilka knappar man ska trycka på, och inte trycka på för den delen. Fler sådana kvällar tack!

Kvällen igår började med att vi snabbade oss fram bland Bjärreds snöigaste gator och gångar för att hinna till Amanda någorlunda respektabelt sent. Jag tror vi lyckades precis. Det bjöds på vin och paella vilket var riktigt gott. Stämningen var god runt bordet även om bordsplaceringen gjorde att jag hamnade mellan en stockholmare (aj aj aj haha) och en offret (aj aj aj på det med). Efter lite mer vin var snacket igång mer och blåbärspajen till efterrätt var en riktig stämningshöjare. Efter många om och men bestämde vi oss för att åka vidare till Malmö och slagt. Efter 40 minuter med på en högljudd och bråkig buss var vi framme på värnhem och då ville vi alla bara åka hem igen. Sagt och gjort, 40 minuter senare var vi tillbaka i Bjärred och i stort sett hemma. Misslyckat kan tyckas, jag "tjänade" åtminstone ungefär 200kr på det.

Idag ska jag bara vila och hoppas på att hälsan inte är för dålig för jobb imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0