tvåtusentio

Januari

Första utflykten i år var till Österlen och Josefins stuga med henne, Malin och Diane. Om jag minns rätt så var jag väldigt trött på kvällarna så medan de andra flummade runt låg jag och sov i en soffa. Vi vandrade vid stens huvud och gled runt på frusna översvämningar och hade det fint i alla fall.

Period 1 avslutades. Det innebar nån sån otrolig press inför kemislutprovet (som i slutändan visade sig vara helt onödig, hade inte behövt göra det ens). Plus till mig själv för att jag vågade prata med en lärare om mitt betyg, minus för att Martin började sin pappaledig och därmed avslutade sin mentorstid med oss.



Jag festade tydligen ganska mycket, fjortis-style haha, varvat med att jag kämpade för att ta körkortet. Och sista januari var det mer snö än på länge.

Februari

Året andra månad innehöll Musik Direkt, snökaos deluxe, projektarbete, drömmar om sommar och värme och letande av klänning till balen.

Patricia och jag kämpade på med PAt, fick in det i tid och i tillräckligt många sidor. I slutändan tror jag att det var bra med den handledaren vi hade och tur hade jag med min partner!

Jag och Diane var och såg Che Sudaka på Mejeriet. Glada pågar som sjunger på spanska är aldrig fel, inte heller en svettig lokal med alla sorters personer som dansar.



Skolan var som vanligt mycket med fysikprov hit och bensågande dit, men livet var bra. Fyllt av fester, skridskoåkande och fikande med vänner!

Mars

Körkort!! Två dagar innan min 19årsdag klarade fick jag godkänt och så var det en sak mindre att oroa sig över. Diane fixade ihop sin persiska afton vilket vi alla var väldigt glad över. Även om en misslyckad hårfärgning sänkte litegrann för min del.

Vi hälsade på Martin med döttrar i Bjärred och kunde till slut ge tröjan. Väldigt mysigt, ett fint gäng var vi!



Jag vaknade flera gånger per natt på grunden av stressen att ha flera prov i veckan och massa annat i skolan. Jag var besatt av Andreas Grega och lyssnade på hans nyutkomna skiva om och om igen. Klänningen jag trodde skulle bli min till balen beställdes och Prag betalades. Vårtecknen gjorde oss alla på bra humör.

April

Jag gjorde högskoleprovet för andra gången, svårt svårt svårt. Det var dags att ansöka till universitet hit och dit, inom- och utomlands. Jag besökte Stockholm för att underlätta att jag kom in där. Inte för att det gick, svårt svårt svårt det med.

Jag hade lite praktik på sjukhuset och fick vistas runt mini-mini människor. Emma, Klevia, Maria, Malin och jag bilade till Ljunghusen, farligt fort ibland. En paus som behövdes mitt i allt. Det var också början på nån månads dumheter (Grinchen om du minns vem du döpte det till T.S).

När jag kollar på blogginläggen från april handlar var och varannat om plugg. Är glad över att slippa det nu för ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0