Relationsrådet

Jag lyssnade på p3 (ofcourse!) och i relationsrådet ringde det in en kille. Hans problem var att hans flickväns mamma inte erkände deras förhållande och mamman försökte allt för att få dem att göra slut. De hade därför ljugit i ett halvår och umgåtts i hemlighet. 

Flickvännens föräldrar kunde vägra ge pengar till sin dotter (som var under 18, killen 20) och inte låta henne gå ut på helgerna för att hindra dem att träffas. Problemet för mamman speciellt var att paret var kusiner. Tycker ni att det är "rätt" att vara tillsammans med sin kusin? 

Det är lagligt enligt svensk lag att vara tillsammans med sin kusin. Själv tycker jag det känns lite smått konstigt. Tanken på att vara tillsammans med någon av mina kusiner, eller om jag haft barn och de varit tillsammans med någon av mina bröders barn. Inte helt okej...
 

Kommentarer
Postat av: patricia

vad fivk han för råd då?:)

2009-02-06 @ 18:43:57
Postat av: Linda

att det var helt okej, lagligt.. att han borde pratat med hennes föräldrar med ngn han litar på ^^ stå för förhållandet, inte skämmas

2009-02-06 @ 21:26:07
URL: http://lindaoo.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha kusinförhållande är inte helt okej!

2009-02-07 @ 16:41:41
URL: http://mthulin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0