tvåtusentio (2)

Maj

Näst sista månaden av gymnasiet kom. Så trots den eviga förkylningen och skolarbetena så började alla roligheter. I mitten av maj tog vi vårt pick och pack och började den 21 timmar långa nedresan till Praha. Det var i vissa sammanhang exakt så som jag väntat mig, men sen inte alls i andra, men det var fett.

I slutet av mig, oroväckande nära balen fick jag reda på att klänningen jag för längesen köpt inte skulle komma. Så jag spenderade förmiddagen med att gråta, köpte en ny klänning mitt på dan, på eftermiddagen/kvällen var det lundakarneval och sen nattbad i en iskall pool.



Det var mycket avslutande grejer. Sista-utflykten-med-klassen grejer, sista-provet-grejer och liknande. Tiden gick fort fort fort.

Juni

Det var 2 juni, sol och inte ett moln. Det var panikstress ett tag, men sen blev det också det roligaste med att sluta gymnasiet. Balen. 14 timmar av dans, extremt snygga människor och livet-leker-stunder.



Efter en uppvilande helg med alla fina brudar jag känner i stort sett så kom finalveckan. Studentveckan! Utvilad och i extas blev måndagen den bästa utgången på hela veckan, men hela veckan var så bra. Det bjöds på god mat över allt, vänner samlades på samma ställen och det fanns inte en tanke på att det skulle finnas nåt efter veckans slut. Hejdå gymnasiet och den tryggheten, hej friheten och den osäkerheten.

Juli

Jag dissade jobbet. Istället tog jag mig an det sista sommarlovet. Solade, läste, hängde på stranden, var i stugan och lekte i vågorna och tältade. Gled igenom livet ett tag.



Augusti

Till Aten flög vi! Svetten rann, skräpet guppade i havet och strandrestaurangerna tog extrema överpiser. Antika byggnader skådades, öar var underbara och familjen var bäst. En ganska klockren storstadsresa när det är som varmast.

Efter i stort sett bara en mellanlandning i Sverige flög jag med brudarna till Rhodos. Mer sol, har verkligen fått min beskärda del av sol i år. Rhodos var bara så himla bra. Vi gjorde vad vi ville, hade kul oavsett om det blev som vi tänkt oss eller inte och i alla fall jag njöt av sista veckan sommarlov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0