ollonborrar

Detta är nog det djur jag hatar mest av alla. Om du någon gång haft detta äckeldjur efter dig, surrandes och ute efter att borra in sig i ditt hår vet du vad jag pratar om. Om du inte mött denna insekt någon gång så ge dig bara ut i Bjärred runt halv elva på kvällen. Speciellt borta vid Rutsborg, runt lyckstolparna, så lär du aldrig glömma dem igen. Lyckan är enorm när man lyckas smälla till dem med en kubbpinne, få ner dem på marken och sen stampa ihjäl dem. Jag har vanligtvis inget emot insekter, men dehär kan fanimig bara ta och dö.


Kommentarer
Postat av: Emma

jag håller så sjuukt mycket med! riktigt bra skrivet

2010-07-11 @ 20:05:56
Postat av: Martin

Anä! De letar ju bara efter någon annan, lika snygg som de själva... Tänk "biologisk mångfald"!!!! ;-)

2010-07-15 @ 23:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0