studentveckan '10

Måndag
Vipan gick ut och därmed Viktor! Så vi åkte till hans student, åt efterrätt och drack lite innan vi åkte vidare. Vi hamnade på Tegnérs och det blev den roligaste av tre kvällar där måste jag säga. Utvilad och inga förväntningar är nog det som gäller alltså.

Tisdag
Efter att ha somnat vid 4 natten till tisdagen så försvann nästan hela dagen medan jag sov. På kvällen cyklade jag till Önnerup och Oskar. Tillsammans med fina vänner åt jag en massa och sånt där, precis som det ska vara på student. Precis när Oskar skulle åka vidare till Lund hoppade jag på cykeln igen och tog mig till grannbyn (a k a Flädie).

Onsdag
Dagen med stort D var här! Efter att ha sovit lika dåligt som en 10åring dagen innan julafton gick jag upp till ljudet av regn. Men precis när jag och Malin kom till Lund slutade det regna och vi vågade oss till stadsparken för champagnefrukost. Trots HP:s ihärdiga visslande och ständigt regnade tycker jag det var mycket trevligt. Innan lunch sprang vi runt till Polhem och Spyken och spred våra fina sånger (vem vill gå på polhem/spyken nu, ingeen, ingeen!). Lunchen var ju bara mysig. Mösskrivande, lappskrivande och pratande - lagom senimentalt och så. Sen gick allt snabbt, flaket pyntades, vi åt chokladbolle i matsalen, hoppade/sprang mot utsläppet (jefvlar vilken stämning, nervositet och spänning!), vi sprang ut och skrek BATMAN, letade upp familjen med det fetaste leendet någonsin. Sen var det dags för det lätt roligaste på hela dan, flaket! Nv3B och Nv3A vet hur man gungar en lastbil som ingen annan, lovar.

Hem, släkt och lite vänner, sen Tegnérs för andra gången. Tyvärr var jag trött som ett djur men äh, sånt får man ta ibland. Ingen dålig kväll och verkligen inte en dålig dag nånstans!



Torsdag
Sov längre än längst innan det bar av till Joppeflickan och hennes student. Slitna kom vi dit allihopa, jag grät nästan till lillasysterns tal och Malin var i extas över maten. Vi peppade till och sen var det dags för Tegnérs igen. Lite mer utvilad än dagen innan var jag så därför hade jag också roiligare. Jag vet inte vad ni tycker, men 4 besök på samma ställe inom loppet av 8 dagar räcker gott och väl för min del och det avslutades bra!

Fredag
Fyra timmar efter att jag gått och lagt mig gick jag upp igen. Sorgligaste avslutningen någonsin, till och med ensembleuppträdandet gjorde att jag fick tårar i ögonen. Vi fick våra betyg och lapparna med snälla saker om alla, Martin höll tal, det gräts och vemodigt var bara förnamnet. Nästan hela mentorsgruppen fortsatte sen till Halong innan vi tillslut sa hejdå.

På kvällen sprang jag snabbt förbi Sofia och åt lite där, sen fortsatte jag till Therese. Underbar familj Therese, dans och sång javisst! Vi satt där, ett bord fullt av vänner, och åt, drack, sa hejdå till alla som skulle iväg på resor och hade det allmänt trevligt. Jag var hemma först i familjen, sov först och längst.

Studentveckan 2010 var då också slut och en roligare vecka får man leta efter. Tack allihopa för hela veckan, tack för gymnasietiden och tja, hoppas kontakten kommer finnas kvar med de som vill det!


Kommentarer
Postat av: Therese

<3

2010-06-14 @ 01:14:01
URL: http://samlingavtankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0